Life.








Assalammualaikum.


Its 10th of RamadhOn. Lama ai tak usik blog sbb ai pun taktau. Maybe sbb ai lupa ai ada blog. Pebende.........
Ok....

Dah sembilan blas tahun dah aku ni. *ttba, cepatnya masa berlalu since aku masuk Pra-u tahun lepas, dah last sem. Tipu la kalau kata sepanjang tu takda dugaan, dugaan besar kecik semua ada. Tapi ai dah lupa, Lantaklah.

Seriously best Pra-U. walaupun still under sekolah tapi bukan mcm form six dulu. Sekarang straight Diploma and tak dipanggil as form six, tapi ada sesetengah org yg pemikiran agak kolot yg taktau kebende pasal benda ni semua sukahati je nak ckp mcm mcm, Macam hina sangat lak masuk pra- u ni, macam bagi diorang masuk Pra-u ni takda masa depan,

Kadang-kadang bila diorang ckp mcm mcm pasal pra-u ni adalah jugak menjatuhkan semangat aku nak teruskan, tapi lantak diorang la kan, mulut org mana boleh tutup. so teruskan lah jadi pelajar Pra-u. Lama lama jadi biasa and seronok. *padahal seronok sbb kawan je* KAH! mari kita ber huhu.

Banyak kenangan nanti yg akan diingatkan sampai bebila. Jahat jugak aku dkt kgv tu, sukahati dtg lambat, sukahati balik cepat, macam sekolah tu ada share dgn ayah aku. Kalau ada hal ws je dkt group ckp dtg lambat ada hal. Aku rasa takda lagi pelajar form six kt situ buat mcm tu selain batch aku. Bukan aku sorang je buat cmtu, kelas aku je berani buat. hahahahahahaahhaahhahaahhahahhaha. Tah lah terasa jahat gila. ahhahahaahahhahahhahahaha tapi tu semua yg buat jadi kenangan tu. Saja jadi jahat sikit nak buat kenangan terindah, nanti takda dah semua tu. Masuk U nanti tah ada ke tah kawan perangai mcm budak kelas aku. Sekepala, gila, bebal semualah. Memang rindu gila la nanti.
Sebab aku tak pernah rasa semua ni dkt sekolah lama, kena sisih, perangai tunggang terbalik semua. yelah sekolah perempuan kan. Biasalah perempuan.......ha..ha..

Dkt kgv pulak campur, kawan laki ke kawan perempuan kerja gila mesti buat.
Macam haritu sebelum raya, ada event pengakap. dibatalkan secara tiba tiba sebab..adalah sebab dia...Pastu bila dah batal taktau nak wat mende, aku tak bawak kereta, jadi buntu kejap, jalan dkt entrence asal nya nak cari makan tapi bila nampak jejantas ttba je dtg idea gila dari kengkawan aku.
"Weh jom pergi midvalley nak, kita naik train sampai sana makan ke apa pastu kita balik, takpun kalau tak sempat kita naik train sampai sana kita balik terus"- mimi
Kitorang pun apa lagi, terus ikut je dengan tak sememeh pakai baju pengakap, buat muka slamber dgn org sekeliling pandang pelik. Tapi yelah kitorang cam peduli apa, muka tak tau malu kan hahahaahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Pastu terus pergi ktm beli tiket semua, dah naik train, ttba mimi ckp lagi, "weh kita pergi Nu Sentral lah, situ best jugak" pastu kitorang takkisah pun mana mana nak pergi, dah sampai midvalley transit pergi Nu sentral sampai mimi kena usha dgn abg tiket. huahahahahahahhahahahhahahahahhahahaha. Pastu naik train lagi sampai Nu sentral.
Dah sampai,dengan org ramai,sesak gila, memasing berlari naik tangga nak cpt sbb lapar nau, dgn org pandang tapi cm biasa kitorang taktau malu, lantak org nak tgk. hahahahahaa pastu terus cari makan sbb memang nak cari makan dari seremban nak ke kedai mamak asalnya, sampai ke Nu sentral cari makanan. ha ha ha, pstu kitorang budget masa dlm pukul 2 mcm tu dah habis makan dah. memang tepat dah habis makan. Sedap jugak lah makan sana. Taktau lah sedap sebb mmg lapar sgt ke atau sedap mmg makanan tu sedap. hahahhahaha. Pastu dah habis makan tak larat dah nak berlari turun tangga sbb dah kenyang, turun pakai esculator je hahahhaaha. Pastu terus beli tiket balik seremban. Memang timing baik punya lah, dlm train semua diam je penat, pastu gossip gossip jap, gelak gelak sampai org pandang org tu gelak sekali, rasanya satu gerabak tu dengar kot hahhahahahahahaha. pastu dlm pukul 3 dah sampai sembannnnnnnnnnn.Budget time sbb kitorang pergi sana tanpa izin. Izin mak bapak bukan pati,..........tanpa restu tu yg nak cpt je. Huhuhuhuhuhuhuhu. Pastu dah penat dah malas terus balik dah semua.Gambar atas tu bukti nya kerja gila kitorang. muahaha

Then dah lama baru semalam aku cerita dgn mak aku, tapi mak aku tak marah pun, dia relek je, siap tanya lagi best tak , sana ada apa semua pastu ajak aku pergi sana naik train gak. hahahahhahahaha, mak aku mmg relek, tak relek ayah aku je, hahaahaahaha.Tapi seriously best and memasing ada hati lagi tu nak plan kerja gila ni lagi reramai, hahahhaahaha memacam kenangan dah. pasni dah takda dah mcm tu lagi, dah last sem nak habis dah. Pastu tahun depan mereput 9 bulan tunggu kemasukan degree. Insyaalah dapat masuk belajar degree. Struggle. So that's all for tudey. Assalammualaikum and byeeeee.