16/7/2016

Assalammualaikum and hai guys! 

Lama betul tak update blog since tahun lepas 😂


Takdak ceghita nak habaq kat hangpa takdak la kami update kan. Tapi la ni ada ceghita. Hangpa nmpak dak nomboq kat ataih tu. Haaaaa ni dia aku nak ceghita naaa. 🙈


Ceghita dia skang aku bakal menghadapi situasi homesick. Yaaaaaa homesick! Pasaipa? Pasai aku nak masuk belajaq la! Huhu. Aku nak masuk belajaq weyyyy. Haha
Mmg ah tak jauh tapi aku mana la penah pisah lama dngan family aku. Hahaha yelah wa anak manja kan. 🌚


And yes now aku nak masuk belajar. Dekat KPTM Bangi. Kos business management.Aku rasa aku ni mmg hati business ah. Masa stpm dulu pun belajar business gak. Hahaha.

  
 

Memula sebenarnya aku tak dpt. Aku check sbb masatu diorang kata dah boleh check. Then aku pun check la. Tapi bila check dia suruh tunggu 23 hb April. 

Aku pun tunggu je lah yelah aku takde la mengharap sangat senanya. Aku tawakal habis. Dapat, kira alhamdullilah tapi kalau tak dpt, anggap takda rezeki.

Then, bila dah sampai 23 April, jantung dup dap dup dap nak check. Maka dengan hati yg terbuka aku type lah ic aku dgn gelojoh nya. 

Pahtuuuu apa jadi? Tettttttttt "Maaf permohonan anda tidak berjaya"

And i was like hmmmmmmm pasrah redha semua ada dah, nak nangis semua ada 😕. Senanya aku takut, aku mmg dah confirm dah mmg tkkan dpt degree.

Pasai result hancuq wey hahahahaha. Tapi  aku motivate diri sendiri, masa depan aku bukan sampai sini je. Mesti aku akan dpt peluang dekat tmpt lain. Tapi aku ni bukan jenis mengharap pun.Sebab kalau aku mengharap confirm weyyy tak akan dpt. 

Tapi allah kan ada, allah sentiasa bantu kita.Aku doa pahtu usaha.

Ye ah sedih lah gak aku kalau aku tak dpt nak bangga kan mak ayah aku. Aku rasa mcm aku je harapan diorang selain adik aku utk aku berjaya. 

Ala sendu tmbh cliche plak. Huhu

Pahtu, aku apply lah aswara,upu,msu semua. Tapi takda jawapan pun lagi dari msu, upu belum keluar lagi. Aswara pun belum. Then hari hari aku tido lambat sbb stress tak pat masuk belajar. Huhu (aku ni mmg cpt stress) 😂

Ekceli aku takkisah pun nak belajar dip ke degree ke asalkan aku belajar. Insyallah kalau dpt masuk aku akan buat yg terbaik insyaallah.Sentiasa ingat yg allah selalu ada bila kita senang and susah 😊

Lpastu dua hari lepas iaitu 4 may. Aku nak keluar ngan family aku pegi tgk anak buah aku eksiden. Then bila keluar aku off kan flight mode. (Saya mmg sejenis suka on flight mode kat umah ye sbb taknak wifi hilang hilang. Hehe)

En den, magiccccc, gegirl tanjat! Sbb gegirl dpt ni!
 

Aku pun mcm.... Speechless nak mmpos weh, sampai bergenang mata aku sbb hepi! Haha! And of course la org pertama aku kasitau kak nana. Pastu org kedua plak mak no dua aku. Basirah. Hahahaahaha sori bas luv u hhahahahahaa.

 Pastu bila dah eksaited angat tgk benda tu terus aku gi report kat diorang. Diorang pun ckp congrats semua. Lagi la aku terharu beb. Dengan bas bagi semangat semua, kak nana pun bagi semangat. I feel really blessed. Terharuuu gilaaaaaaaaaaaaa. Bergenang jugak la airmataku huhuhuhuhuhuhu. Padahal mak pak aku ada kat depan. Nasib diorang takpdng belakang. Haha!

Pastu aku ckp kat kak nana semua kak nana kata pegi je lah ni peluang semua. Aku pun rasa cam yes ni peluang aku. Aku mmg nak sgt masuk. Tah lah tapi hati aku rasa mmg nak masuk kptm. Jodoh kot 😂

Then aku ckp kat mak aku, mak aku suh ckp kat ayah aku. Last last dia yg tolong ckp kan. Haha. Pahtu ayah tanya "nak pergi ke?", aku pun apa lagi cakap lah nak! Sbb mmg nak sgt hahaha. Pastu ayah ckp "pergilah"

Huhu pastu ayah tanya kos apa semua then ayah ckp okay lah. Pegi lah. Hehe yey doa aku termakbul 😊. 
So skrg tgh tunggu nak masuk je and settle semua benda. Hoho

Okay gais. Thats it, huhu assalammulaikum 😘